EZ+SYSTEM©
Pénzt nyerni hogyan fogunk?
Ha tudást nyerünk, mert valamit jól megtudunk…
A pénzteremtés három pillére
Először is adva van egy termékünk vagy szolgáltatásunk. Az egyszerűség kedvéért, a továbbiakban bármely szolgáltatásunk, munkaeredményünk, hasznosítható, elcserélhető, eladható produktumunk, TERMÉK néven fog szerepelni. A termék egy eredmény, ami készen van. Hasznos, használható, átadható, fogyasztható. A termék előállításához erőforrásokra van szükség ezek pénzért szerezhetők be. A termék előállítása elvégzendő feladatsorokból áll össze és a minőség is közrejátszik abban, hogy hasznos terméket hozzunk össze.
Másodszor adva van egy vagy több igénylő a termékre, ők a közönségünk. Ők lesznek a vásárlók, ők lehetnek a vevők, akik először csak érdeklődők, aztán válhat belőlük felhasználó, más néven fogyasztó. Ha vannak a termékünkre igénylők, létrejöhet a csere, ami a hasznosítás, a kiáramoltatás, odaadás, elszámolás vagyis a FOGYASZTÁS.
A csere régen, amikor még nem találták fel a pénzt, úgy zajlott, hogy a termék közvetlenül egy másik termékkel cserélt gazdát. Jelenleg a csere pénzeszközzel zajlik. A fogyasztást úgy lehet elérni, hogy közhírré tesszük milyen termékünk van. Elmondjuk a termékről milyen jól használható, aztán megmutatjuk az érdeklődőknek.
Előfordul, hogy kóstolót is adunk belőle, vagy esetleg kipróbálhatják vagy mintát mutatunk belőle, olykor bemutatjuk a használatát. És amikor eléggé jó termékünk van, akkor könnyen találhatunk segítőtársakat is, akiket bevonhatunk a tevékenységünkbe.
Harmadszor célszerű, ha van folytatólagosan fejlesztésünk, újabb bevételi források után nézünk, újabb termékeket gondolunk ki, stratégiai terveket készítünk, kikutatunk minden szabályt, hogy helyesen vezérelhessük folyamatainkat, jól megszervezzük a működést, hogy jobb állapotokba jussunk.
Újabb személyzetet állítunk be és felmérjük a piacot, hogy meghódíthassuk. Piacozunk, kirakjuk a portékánkat, szóróanyagokat kiadványokat juttatunk el, esetleg könyvet írunk, informálunk, marketingelünk. Foglalkozunk és törődünk vevőinkkel, ügyfeleinkkel, elirányítjuk őket a vásárlásnál, átvesszük tőlük a fizetséget vagy az előleget. Gondoskodunk róla, hogy növekedjen és bővüljön összes ténykedésünk. E körforgás a FORGALOM.
Ezen a három összetevőn dolgozunk, amikor munkát végzünk, vállalkozunk vagy bármilyen szervezetet működtetünk. Ez a három alapvető összetevője a folyamatnak, aminek a végén produktumot, azaz végeredményt találhatunk.
Mondjuk a munkatárs előállít valamit, egy részfeladatot végez el. Amikor elkészült, továbbítja kollégájának, aki újabb műveleteket végez, és ő is továbbítja egy következő kollégának. Amikor átadja, akkor hasznosítja, mert például a munkafolyamatot csak értékes és hasznos félkészterméken lehet folytatni. A kész (félkész) dolgot átadjuk kollégánknak, aki csinál rajta valamit. És a körforgás ismétlődik. TERMÉK-FOGYASZTÁS-FORGALOM
Új termék vagy szolgáltatás kerül be a folyamatba, megtanuljuk minden csínját-bínját: hogyan kell belőle jó minőségben ügyesen elegendő mennyiséget előállítani. Vagy eléggé sokat szolgáltatni , illetve egyre többet eladni és hasznosítani.
Ezt a három területet - TERMELÉST, FOGYASZTÁS,T FORGALMAT - és folyamatait vizsgálja a közgazdaságtan.
A közgazdaságtan szó az angoloból jön: economics és azt jelenti, hogy egy ház vagy egy háztartás vezetésének tudománya. Magyarosan ökonómiaként emlegetik.
Egy kiváló üzleti képzésen itt! a következő szabályt többször is elmondta a tréner:
AMI NEM NÖVEKSZIK AZ CSÖKKEN.
Kicsit gondoljunk csak bele? Például, amikor nem csinálunk semmi fejlesztést a lakásunk állagán? Nyugdíjas néni, fix nyugdíja néhány év múlva mennyit fog érni?
Csepelen a Dunai Vasműben abbahagyták a fejlesztést. Mi lett a következménye?
Van ellenpélda is!
Egyre több és újabb biotermék kerül a boltokba. Egészségesebb, mint a génkezelt, műtrágyázott és tartósítószeres termékek? Lehet, hogy kevesebb lesz a beteg ember, ha ilyesmiket eszünk?
A három legnagyobb mobil-telefontársaság, évente hány fejlesztést csinál? Mennyi újabb terméket dobnak a piacra? Először csak telefon volt, ugye? Mostanra pedig itt a mobil-Internet. És még sorolhatnám.
Ön mit gondol? Ön hogyan tervezi növelni a bevételi forrásait? Írja meg ide: ugyviteli.tanacsado@gmail.com
Hatékony segítségekre találhat itt a társhonalpon!
Profi Irodakiszolgálásban itt részesülhet!
Partnereink ajánlatainak megörülhet!